środa, 29 października 2014

Rynek kartridży do drukarek w Polsce.

Wielkość sprzedaży tuszy i tonerów w Polsce w roku 2013 wyniosła około 14,5 mln sztuk - jak podaje IDC. Jest to obniżenie w porównaniu do roku 2012 o około 6,2 procent. Oznacza to kolejny, w tym przypadku największy spadek sprzedaży w stosunku rok do roku. Kluczową przyczyną wydaje się być zmniejszające się zainteresowanie wkładami atramentowymi, szczególnie tymi o małej pojemności. Dotyczy to tak wkładów oryginalnych jak i alternatywnych.
Malejące ceny sprzętu laserowego, tak drukarek jak i urządzeń MFP sprawia, że coraz nagminniej nawet użytkownicy indywidualni korzystają z takiego rodzaju druku, omijając sprzęt stosujący wkłady atramentowe. Z tej przyczyny sprzedaż kartridży do drukarek laserowych i laserowych urządzeń MFP nie zanotowała spadków. A sprzedaż wkładów alternatywnych, mimo działań prawnych prowadzonych przez producentów drukarek, zanotowała nawet wzrost.
Inną przyczyną spadku rynku materiałów eksploatacyjnych wyrażoną w sztukach jest dodatkowo rosnące zainteresowanie drukarkami zasilanymi kartridżami o większej pojemności, pozwalającymi na uzyskanie większej liczby wydruków z jednego kartridża.