Biura rachunkowe są dość szczególnymi jednostkami biorąc pod uwagę duże ilości tworzonych dokumentów. Na jakie zatem cechy drukarki powinno się zwracać uwagę kupując urządzenie do biura księgowego?
- funkcja kopiarki - biura rachunkowe bardzo często wybierają urządzenia mogące kopiować dokumenty w celu ich zaksięgowania i zachowywania kopii
- automatyczny duplex - bardzo istotna funkcja dla biur księgowych, ponieważ nader często dokumenty drukowane są dwustronnie, a duplex manualny jest nader kłopotliwy
- czas wydruku pierwszej strony i szybkość druku - przy drukowaniu częstym i znaczących ilości dokumentów ma to duże znaczenie, oszczędzając czas. Czas wydruku pierwszej strony w okolicach 8-9 sekund jest rezultatem zazwyczaj występującym w drukarkach. Prędkość druku powyżej 20 stron na minutę jest rezultatem ponadprzeciętnie dobrym
- koszty eksploatacji, czyli koszt wydruku pojedynczej strony - jest to jeden z zasadniczych parametrów jakimi powinno się kierować. Biura księgowe zużywają nader duże ilości materiałów eksploatacyjnych: tonerów lub tuszów i jest to bardzo ważna pozycja w miesięcznym budżecie
- atramentowa czy laserowa technologia druku. Biura rachunkowe zdecydowanie częściej decydują się na urządzenia laserowe, głównie wskutek większej szybkości druku i niższych kosztów eksploatacji
Z drukarek dostępnych na rynku bardzo dobrze warunki te spełnia laserowy kombajn Brother DCP-L2500D. Drukarka zaopatrzona jest oczywiście w funkcje kserowania i duplexu. Ponadto, szybkość druku: 26 stron na minutę, jest wynikiem realnie ułatwiającym pracę.
Toner Brother DCP-L2500D ma wydajność 2600 stron przy 5% pokryciu strony co przy obecnie sprzedawanych drukarkach uznać należy za wynik bardzo dobry. Dostępne są również zamienniki tonera do Brother DCP-L2500D co zdecydowanie obniża koszty eksploatacji, a wybór odpowiedniego producenta zamienników pozwoli na wydruki wysokiej jakości.